Cum s-a făcut de a continuat copilul să meargă la after în perioada de izolare? Bonus – câteva sfaturi despre cum să te înţelegi cu un copil care se crede în vacanţă

Când a venit lockdown-ul m-am trezit brusc că orele mele de muncă sunt fragmentate încontinuu. Mai găteam ceva, mai citeam nişte explicaţii de pe fişele de lucru ale copilului, mai verificam nişte teme şi explicam concepte, ba răspundeam la o mulţime de întrebări ca să-i satisfac copilului curiozităţile multiple de zi cu zi. Nu mai reuşeam să termin nimic fără o mulţime de întreruperi şi mulţi nervi, la pachet.

0

Înainte de lockdown zilele săptămânii respectau acelaşi tipar strict: la 8 fără 5 copilul era la şcoală, la 8.15 deschideam laptopul şi mă apucam de muncă şi nu mă mai ridicam de pe scaun până la 4.30, când mă duceam s-o ridic pe pitică de la after. O înscrisesem acolo cu 2 ani înainte să înceapă şcoala pentru că pe vremea aia spaţiul lor era limitat, iar eu îmi doream tare mult ca Didi să meargă acolo. Mă îndrăgostisem de concept, de oameni, de modul în care lucrează cu copiii. La rândul ei, Didi a fost cucerită de ei după ce a testat taberele lor urbane, din timpul verii.

De la 5 sau 6 începeau activităţile ei: teatru, dans, atletism. De-a lungul vremii s-au mai schimbat interesele, dar ea a vrut mereu să facă o mulţime de lucruri, aşa că am încercat să o sprijin mereu în acest sens. Şi profitam de încă o oră sau două în care eu continuam să lucrez în timp ce ea se distra şi se antrena.

Aşa că atunci când a venit lockdown-ul m-am trezit brusc că orele mele de muncă sunt fragmentate încontinuu. Mai găteam ceva, mai citeam nişte explicaţii de pe fişele de lucru ale copilului, mai verificam nişte teme şi explicam concepte, ba răspundeam la o mulţime de întrebări ca să-i satisfac copilului curiozităţile multiple de zi cu zi. Nu mai reuşeam să termin nimic fără o mulţime de întreruperi şi mulţi nervi, la pachet.

Apoi, uşor-uşor, toate activităţile Dianei au început să se mute în online: Şi teatrul, şi dansul. Primii care au făcut însă pasul ăsta au fost cei de la after. Când am început să postez pe Facebook despre activităţile fiică-mii au început întrebările: cum face ea after, cum sunt activităţile, la ce ajută? În primul rând, o ajută la teme. Au păstrat cumva programul din offline şi l-au transferat în online astfel încât copiii să poată primi în continuare sprijin dacă au nevoie de el. Apoi, activităţile de zi cu zi, în care ei află prin joacă lucruri foarte interesante şi mai şi manufacturează diverse lucruri. Didi este fascinată de acestea şi ştiu din surse sigure că şi colegii ei sunt la fel.

Dacă tot am primit atâtea multe întrebări pe această temă şi pentru că nici n-am aflat până acum de altele care să se fi adaptat în acest fel (asta nu înseamnă că nu există şi dacă ştiţi, m-aş bucura să-mi daţi exemple), am zis să aflu mai multe despre cum au făcut, cum s-au organizat, care sunt provocările în această direcţie.

Am auzit deja de afterschool-uri care au dat faliment, altele care încă speră să revină pe linia de plutire, dar sunt sufocate de cheltuieli şi lipsa încasărilor. Voi v-aţi reorganizat foarte repede şi aţi mutat orele în online. Cum şi ce se întâmplă în aceste ore?

Noi am suspendat programul nostru de afterschool la SAGA Tower odată cu şcolile. Nu ştim cum au făcut alte afterschool-uri, dar pentru noi decizia de a muta cursurile imediat în on-line a părut cea mai bună opţiune. Luna martie a fost şi pentru noi o lună cu multe provocari, surprize şi decizii grele. Scopul nostru este să venim în sprijinul părinţilor atunci când aceştia au nevoie, aşa ne-am format renumele şi aşa i-am obişnuit şi pe ei şi deşi aveam în plan să mai ţinem deschis câteva zile pentru ca părinţii să se poată organiza cu statul acasă al copiilor, am decis să închidem sediul şi să ne mutăm cu toţii pe platforma Kinderpedia.

Suntem în săptămâna a şaptea de SAGA Virtual şi continuăm. Facem teme şi activităţi tematice în fiecare zi cu copiii. Fiecare dintre cele 2 momente de bază ale zilei, care au loc între orele 13.00-17.00, au fost gândite pe baza unor proceduri verificate şi adaptate. E interesant de observat cum s-a dezvoltat procesul de rezolvare al temelor şi cum activităţile s-au pliat din ce în ce mai bine pe mediul on-line. Nu s-a întâmplat de la sine, ci prin disciplină şi răbdarea profesorilor, prin şedinţele zilnice de ajustare în echipă şi prin implementarea constantă a feedback-ului de la copii şi părinţi.

Ce spun copiii despre SAGA Virtual? Cum s-au adaptat la aceste schimbări?

Au fost încântaţi să ne şi să se revadă în mediul on-line la doar 4 zile după ce şcolile s-au închis. Ei s-au adaptat şi au învăţat foarte repede. Pentru buna desfăşurare a orelor am stabilit de la început reguli clare pe care, la ceva timp, le repetăm. Lucrul în mediul on-line presupune pe de o parte flexibilitate şi o mai mare răbdare din partea tuturor şi pe de altă parte, o rigurozitate din partea profesoarelor pentru ca obiectivele orelor să fie atinse.

În timpul verii voi obişnuiaţi să organizaţi tabere urbane. Ce faceţi acum, în condiţiile date?

Ne dorim ca SAGA de Vară să se desfăşoare ca şi până acum, la SAGA Tower. Noi am pregătit programul pe formatul deja cunoscut, tema este „Colonizarea planetei Marte” şi îl putem lansa imediat ce ştim mai clar cum vom funcţiona de aici încolo. Suntem curioşi şi deschişi să vedem cum va fi readaptarea la viaţa de zi cu zi după 15 mai, ne documentăm, facem scenarii, rămânem creativi faţă de realitatea care va urma.

Ce înseamnă SAGA Virtual? Ce avantaje aduce şi de ce ar vrea părinţii să-şi trimită copiii la un afterschool online?

SAGA Virtual este alternativa alternativei special construită ca urmare a tulburării vieții educaționale prin care trecem toți.

Școala s-a închis, locurile de joacă s-au închis, parcurile au devenit inaccesibile, SAGA Tower s-a închis, așa că… ne-am reorganizat și am pus la dispoziția copiilor și părinților programul nostru de învățare prin intermediul tehnologiei, cu profesorii cunoscuți, cu platforma Kinderpedia, sub denumirea SAGA Virtual.

Toți copiii se văd, se aud în timp real, stau zi de zi cu un profesor de care au mari șanse să se atașeze într-o manieră constructivă, cu stilul căruia se vor obișnui și va fi o nouă oportunitate de creștere pentru ei, cu o interacțiune redusă, ce-i drept, însă mereu aproape de programele și de activitățile cu care v-am obișnuit deja. Suntem forțați să ne adaptăm zilei de azi, o zi care nu seamănă deloc cu cea de ieri, o zi în care suntem puțin mai sătui de stat în casă, fără prieteni, fără colegi, fără viața socială, însă alături de provocările pe care deja consacrații profesori SAGA știu să le pregătească pentru a le bucura și seduce auzul și văzul copiilor.

Ce sfaturi aveţi pentru perioada asta, dar şi pentru cea de vacanţă, pentru părinţii cu copii şcolari şi nu numai?

Imediat ce a început starea de alertă, am lansat un plan de comunicare bazat pe ideea să ne adaptăm cât mai bine noii ordini, cea de acasă, şi într-un spirit pozitiv şi jucăuş le-am dat zilnic părinţilor sfaturi despre cum să le facă un program copiilor, cum să-i motiveze să participe la programul de şcoală şi cel de afterschool, care sunt opţiunile de petrecere a timpului liber altul decât pe jocuri ş.a.m.d.

Iată câteva modele:

În această perioadă am vorbit cu părinții SAGA și mulți dintre ei ne-au spus că stabilirea unei rutine cu copiii în timpul în care stau acasă poate fi dificilă. Există pentru unii o problemă reală pentru că spațiul nu le permite ca fiecare să aibă o cameră în care să poata lucra virtual și există și lipsa îndemânării în lucrul cu tehnologia. Câțiva părinți ne-au spus că în casă este o atmosferă de vacanță, copiii asociază această perioadă cu un timp liber. Refuză să se implice în rezolvarea temelor sau în orice alt tip de studiu individual, dorinţa lor cea mai mare este să se joace. Și au dreptate, chiar asta au nevoie, de joacă. Însă această dorință a lor de a se juca poate fi respectată incluzând joaca într-un program care să devină rutină, un program care să le ordoneze ziua, fără să le dea senzația că nu au libertate de joacă.
Am notat aceste preocupări, așa cum facem de obicei prin natura muncii noastre, și ne-am gândit să recomandăm în fiecare zi o tehnică, o metodă, un program astfel încât această perioadă să aibă beneficiile ei.
Vom începe cu o propunere de orar, bazat pe programul nostru SAGA Virtual, dar care poate fi adaptat și atunci când copilul nu beneficiază de soluții online, fie școală, fie afterschool.
#sagakid #iesidinlinie #sagavirtual #sagakidbabanovac #sagakidotopeni

Programul zilei:
7.30 – 8.00 – Trezire și mic-dejun;
8.00 – 8.30 – Ieșit din pijamale și exerciții de înviorare – 
https://www.youtube.com/watch?v=kYsA9-Qbtyk;
8.30 – 9.00 – Faceți împreună organizarea zilei: ce voi face azi, ce teme am, ce activitate am la SAGA, când mă joc pe PS/ XBox?
9.00/10.00 -11.00/12.00 – Ore de studiu cu școala online (daca există); dacă nu, acesta e un moment bun pentru efectuat temele din ziua precedentă; dacă are un volum de teme alocat acestei perioade, acesta trebuie împărțit pe zile în mod egal pe toată perioada cât școala este închisă;
11.00 -12.00-13.00 – Masa de prânz, stat la geam, ieșit pe balcon, luat aer;
13.00 -15.00 – SAGA Homework/ școală online sau citit și odihnă;
15.00 -16.00 – Timp liber folosit la alegere; poate să lucreze la un proiect sau se poate juca pe PS;
16.00 -17.00 – SAGA Activity sau un curs nou, învățarea unei limbi străine;
17.00 -18.00 – Timp liber și vorbit cu colegii/ prietenii la telefon;
19.00 – Pregătire cină și câteva treburi domestice;
19.30 – 20.03 – Film în familie, citit (10 pag /zi), joacă pe PS, jocuri în familie;
21.00 – 21.30 – Somn

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here