
Mult plăteşti, puţin primeşti
Dezamăgită cumplit de sistemul sanitar de stat(nu cred că e nevoie să vă înşir aici motivele, sigur le aveţi şi voi pe ale voastre), de mulţi ani apelez aproape exclusiv la cel privat. Şi pentru că aici am găsit mai mulţi medici minunaţi, care mi-au rezolvat o mie şi una de probleme, am ales soluţia unui abonament la Medlife. Au urmat, în mod firesc, abonament pentru domnul şi apoi pentru fiică-mea, pentru că tot aici am găsit un medic pediatru care mi-a câştigat încrederea. Eram obişnuită să îmi fac programare la medicul endocrinolog care mă tratează cu câte o lună, chiar două înainte. Am considerat că e firesc, că este foarte căutată şi atunci asta e situaţia. Prima dezamăgire a venit însă acum vreo doi ani, când am făcut programarea obişnuită dar a fost anulată de ei şi am fost reprogramată peste alte trei luni. M-am enervat, am anulat, dar am revenit. Apoi, în toamnă, aceeaşi problemă. Trebuia să îi aduc un rezultat şi mă programau peste alte trei luni. Am ignorat din nou, deşi auzisem deja de la multe persoane cum pentru neabonaţi se găsesc locuri, dar pentru abonaţi nu. Acum, ieri mai precis, sun din nou, pentru o programare, speram eu, în luna februarie. Am crezut că am luat-o razna când mi-au spus că primul loc disponibil este în luna mai. Pe la jumate, aşa. Prin urmare, am rugat-o pe o prietenă, neabonată, să încerce şi ea. Pentru ea se găsea loc şi ieri, şi peste trei zile. Cu fum ieşindu-mi pe nas, urechi şi gură, le-am scris celor de la Medlife un email în care le ceream explicaţii pentru aceste situaţii. La nici două ore de la acel moment, primesc un telefon. Nu, nu erau scuze sau explicaţii. În schimb am fost ajutată să fac o programare în perioada dorită.
Acum, recunosc că am profitat de situaţie şi mi-am făcut programarea. Dar… situaţia este departe de a se fi rezolvat. Foarte mulţi abonaţi ai lor se lovesc de aceeaşi problemă. Nu găsesc loc la medicul dorit atunci când au nevoie. Eu înţeleg că nu este sistem de urgenţă – au rezolvare şi pentru asta, cel puţin la pediatrie – şi plăteşti cu vârf şi îndesat dacă ajungi acolo. Am făcut-o şi eu de nenumărate ori, pentru că mi-am asumat să merg şi să dau cât mi se cere decât să aştept cu orele pe la spitalele de stat şi eventual să culegem şi altele de pe acolo. Înţeleg şi că prin consultaţiile neabonaţilor se câştigă mai mult şi imediat. Dar atâta vreme cât oferi un serviciu, trebuie să ţi-l asumi şi să îl onorezi aşa cum trebuie. Pentru că, în ciuda aparenţelor şi a trecutului „glorios”, românul nu mai înghite chiar orice, oricând. Şi atunci când plăteşte pentru un serviciu, pretinde să îl şi primească. Nu eşti în stare să îl oferi, schimbă sau renunţă.
sursa foto: doctornews.ro
Add A Comment